1 van de SEA taken die ik tijdens mijn stage heb gedaan is zoekwoorden uitsluiten. Dit houdt in dat je de woorden waar je niet op gevonden wilt worden uitsluit zodat je geen onnodige advertentie kosten uitgeeft aan zoekopdrachten die niks met jou product of dienst te maken hebben.

Een zoekwoorden onderzoek begint bij het inloggen in het WebElephant account in Google Ads. Na het inloggen is het belangrijk dat je het goede account pakt. Een account kan bijvoorbeeld Kortpack zijn, je krijgt dan alle SEA statistieken die  betrekking hebben tot Kortpack. 

SEA of advertenties kosten natuurlijk geld, om je cost per click zo laag mogelijk te houden is het handig om eens in de maand een zoekwoordenonderzoek te doen zodat je geen onnodige clicks krijgt en dus meer moet gaan betalen. 

Een persoon kan bijvoorbeeld opzoeken “goedkope tyraps action” als Kortpack zijnde wil je hier dus niet op gevonden aangezien er in de titel een ander merk/winkel staat. De persoon in kwestie heeft dus eigenlijk al besloten waar diegene tyraps wilt gaan kopen en gaat fus hoogstwaarschijnlijk niet bij jou kopen. Dit is dan handig om uit te sluiten zodat je niet voor de click betaals van een niet geïnteresseerde klant.