
Een contentplanning is belangrijk om te maken omdat het dan duidelijk op papier staat wie er wat en wanneer moet maken.
Ik heb voor verschillende bedrijven een contentplanning moeten maken. Als voorbeeld ga ik nu de contentplanning gebruiken van Attractieverhuur TimTom. En zo ziet deze eruit. Ik heb de stijl gekopieerd van andere contentplanningen die collega´s al eerder hebben gemaakt.
Tijdens het maken van deze contentplanning werd er de volgende dingen van mij gevraagd. Als eerste is het belangrijk om de URL erin te zetten om te zien op welke pagina de tekst uiteindelijk gezet moet worden. Daarna is het belangrijk om in te vullen wie de tekst moet gaan schrijven dat was bij deze contentplanning niet relevant aangezien ik alle teksten moest schrijven maar ik heb het er toch maar bijgezet. Dan heb ik er een klikbare knop ingezet die kan worden veranderd, die knop staat nu op “nieuwe tekst” om aan te geven dat er een tekst geschreven moet worden die nog niet bestaat. Er kan ook staan “tekst verrijken” dit houdt in dat er al een tekst is, die verbeterd moet worden.
Ook is het erg belangrijk om deadlines te stellen zodat het overzichtelijk is wanneer er een tekst af moet zijn. Hier heb ik gekozen voor 5-6 teksten per week, omdat het desbetreffende bedrijf niet genoeg uren afneemt om ze allemaal in 1 week te maken.
Als ik de tekst heb geschreven verander ik de knop naar “geschreven” zodat de marketeer die mij de opdracht heeft gegeven kan zien welke teksten ik al af heb en welke hij dus kan controleren.
Als laatste is er dan nog de link van het google docs document zodat de tekst uiteindelijk gemakkelijk online gezet kan worden.